SAVOURER DELICATESSEN

SAVOURER DELICATESSEN

Ondernemers Johan en Monica Bénard van Savourer Delicatessen wilden geen balie of vitrine in hun nieuwe winkel. Ze wilden openheid en toegankelijkheid zodat ze samen met hun klanten door de winkel zouden kunnen lopen om hen persoonlijk te adviseren.
Savourer is de Franse benaming voor “met volle teugen genieten” en dat is wat Monica en Johan voor iedereen wensen. En voor de winkel wilden ze iets bijzonders. Natuurlijk moest het praktisch worden, maar zeker ook mooi! En zomaar kaasdummy’s stapelen was een no-go. “Dat doet iedereen al, dus dat willen wij niet”, was de motivatie. “En een beetje gekkigheid past goed bij ons. Dat willen we graag terugzien zien in onze winkel.”

Het ontwerp is open en toegankelijk en als je de winkel binnenkomt heb je direct overzicht. Als klant word je ontvangen, geadviseerd en begeleid bij je aankopen. Vanaf het werkblad achterin is tussen de houten lamellen door goed zicht op de winkel en vanuit de winkel is deze ruimte gedeeltelijk aan het zicht onttrokken. Even een cadeautje inpakken, kaas raspen of noten branden kan gewoon tussen het werk door gedaan worden zonder dat het de werkzaamheden in de winkel verstoort. De dubbele schuifdeuren achterin zorgen dat er meerdere mogelijkheden zijn om vanuit de keuken met koelcel de winkel te bereiken en vice versa, zonder dat dit ten kosten gaat van de ruimte.
De originele kaasdrager aan het plafond en de dansende kazen aan de muur passen goed bij de knipoog die de ondernemers wensten.

Opdrachtgever: Savourer Delicatessen
Oppervlakte: 65 m2
Projecttaken: indeling casco, interieurontwerp & styling. Begeleiding bij uitvoering.
Logo-ontwerp: Purple Carrot

GERELATEERDE PROJECTEN

  • Share by: